جستجوی این وبلاگ

دوشنبه، مهر ۱۹، ۱۳۸۹

~ درباره ی نیما وارسته ~

89-06-24-9[1]

امروز بالاخره آلبوم مستقل پیام صالحی ( خواننده ی گروه آریان ) منتشر شد ! که واقعا میشه به جرات گفت یک آلبوم بسیار قوی و خوب و خلاقانه هست.

از نکات جالب این آلبوم تنظیم فوق العاده زیبا و جذاب ( نیما وارسته ) هست !

bvgknuc9nre8i2vm2q3[1]

نیما وارسته ای که هر آلبوم جدیدی که با تنظیم او منتشر میشه آدم بیشتر به هنر و خلاقیت نیما پی میبره !

بنیامین و نیما وارسته :

آلبوم زیبا و فوق العاده ی ( 85 ) آلبومی بود که حاصل تلاش های ( نیما و بنیامین و فرید ) بود ! (( اشاره به پوستر آلبوم 85 ))

85

واقعا ما نمیتونیم قضاوت کنیم که مشکل بین نیما وارسته و بنیامین چی بود که مانع ادامه ی همکاری این دو موزیسین خلاق شد ، اما خب ما به عنوان هواداران بنیامین به او و کارهاش احترام میذاریم.

2

ircover_com[1]

( از کاور های آلبوم 85 )

تا جایی که میدونم که مشکل اصلی بین نیما و بنیامین به موضوع پیشرفت رو به جلو که مدنظر و شعار بنیامین بود برمی گشت ، و این که نیما وارسته نمیتونسته همگام با پیشرفت و وسواس بنیامین پیش بره و این باعث عدم ادامه ی همکاری نیما وارسته و بنیامین میشه.

اما خب حالا که 4 سال از اون زمان میگذره و حالا میبینیم که نیما که پس از آلبوم 85 به امریکا رفت و تنظیم کنندگی رو به طور آکادمیک در اونجا تکمیل کرد و برگشت حالا واقعا به یک تنظیم کننده ی خلاق و درجه 1 در موسیقی ایرانی تبدیل شده ! و می توان از کارهای خوب او یاد کرد.

آلبوم ( کما 2 ) ، آلبومی بود که نظر منتقدین رو به خودش جلب کرد که خب بحث ما نیست و بحثش مفصل هست. اما باز هم باید به این نکته دقت کرد که این آلبوم برای نیما وارسته یک قدم رو به جلو بود.

آلبوم هایی که نیما وارسته پس از آلبوم ( 85 ) تنظیم کرد شامل : ( باورم کن ) سهیل تهرانی ؛ ( کما 2 ) حمید عسکری ؛ ( قلبم درد می کنه ) سعید قاسمی ؛ ( زیر بارون ) سهراب پاکزاد و امیر طبری و در آخر ( حس ) پیام صالحی به ترتیب برای نیما وارسته پله های ترقی و پیشرفت محسوب میشن .

داشتم فکر می کردم که اگر دست اندرکاران آلبوم ( جدید ) بنیامین در تصمیماتشون تجدید نظر کنن و به فکر همکاری دوباره با نیما وارسته باشن میتونه یک تراژدی و جهش جدید رو ایجاد کنه ! از طرفی میتونه یاد آلبوم ( 85 ) رو باری دیگر برای طرفداران فراموش شده ی آلبوم ( 85 )  بنیامین بهادری زنده کنه و نظر من اینه که حس نیما و بنیامین یک هماهنگی خاصی با هم داره ( در صورت گوش دادن به آلبوم 85 و آلبوم های تنظیم شده توسط نیما وارسته متوجه حرف من خواهید شد ) و از طرفی دیگر یک نقطه عطف برای بنیامین محسوب میشه .

با اینکه شاید زیاد اهمیتی به این موضوع توسط دست اندرکاران داده نشه اما خوشحال میشم نظر دوستان و هواداران عزیز رو درباره ی این موضوع بدونم .

موفق باشید.

۶۹ نظر:

ناشناس گفت...

pemi joon to ke ta dirooz az in nima varaste bad migofti hala chi shode ye dafe nazaret avaz shode?
taklifet ba khodetam roshan nist.
man yadame ke migofti albome koma2 soghoot kardeo in harfa
hala shodi modafe varaste????
rang avaz kardi .

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز ناشناس :
دوست عزیز میشه بپرسم من کی از نیما بد می گفتم !؟
من خیلی انتقاد داشتم نسبت به کما 2.
و هنوزم روی حرفام هستم ! اما آلبوم کما 2 تنظیمش مربوط به 2 سال پیش یا شاید هم بیشتر هست.. اما من منظورم پیشرفت تدریجی نیما وارسته بود ! که اگه آلبومها رو گوش کنین متوجه منظور من میشید.
موفق باشید.

مهسا2 گفت...

سلام.حالم گرفته است بد جور.سی دی کنسرت سن خوزه صدا نداره.در حال انفجارم.پیمان جون یه خورده بهم دلداری بده!!!!!!!!!
نکته ی جالب اینه که من به جز کما2همه البومای نیما رو دارم.اما خیلی از تنظیم ها راضی نبودم.درواقع به نظرم 85 هنوزم بهترین کار نیماست.البته من نیما رو با خودش مقایسه می کنم نه با بقیه که در اون صورت یکی از بهترین هاست.راستش من فکر می کنم تنظیم هاش شبیه به همه.من کار کوشان رو خیلی دوست دارم البته مطمئن نیستم که با صدا وسبک بنیامین مچ میشه یا نه.

1000 گفت...

to khodeti ke be nimavaraste bad migofti ke felaniro beruz siah neshund?!(hamun khanadeh padidiye taraneye sharghi)bavaram nemishe peiman
tazeh fahmidim chetor adami hasti.
in avalinbar nistesh dari dandeh makus mizani rafigh!!!!!!!
man tarafare nimavarasteh budam hamishe va to azun vaghti ke ronak weblog dasht mokhalefe ma budi!!!
harchand abepaki berizam ru dastet varasteh dige be beniamin hamkari nemikone
peiman dige nemitunam hichharfeto jedi begiram
peiman vaghean harfato yadet mire ya amdi harfato makus mikoni?!

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز 1000 :
ببین دوست عزیز ! آدم نباید چشم خودشو به روی واقعیت ببنده که ! نباید همش از کسی تعریف کرد یا نباید که همش که از کسی بد گفت ، به مرور زمان ، آدم هر حرکت مثبتی از کسی میبینه بشینه و تشویق کنه و نظر خودشو بگه ، وقتی هم که بدی یا کار ضعیف میبینه انتقاد کنه که باعث پیشرفت بشه... بله ، من نسبت به نیما انتقاد داشتم اون هم در مورد اون آلبومی که گفتم ( کما 2 ) و برای تمام حرفام هم دلیل و منطق دارم.
اما حالا با گوش کردن آلبوم های اخیر که توسط نیما وارسته تنظیم شده کاملا میشه حس کرد که در این مدت نیما بی کار نبوده و به تقویت خودش پرداخته ! به دوستان توصیه می کنم که آلبوم ( حس ) پیام صالحی رو حتما گوش کنن تا متوجه عمق حرفای من ومنظور من بشن و قضاوت نادرست نکنن. ممنون.موفق باشید.

پاسخ دوست عزیز مهسا 2 :
سلام ... چرا مهسا جان ؟؟؟؟!؟؟؟
شاید برنامه ی پخش شما مشکل داره ! توصیه می کنم که از برنامه ی KMPlayer برای پخش استفاده کنید اگر باز هم مشکل داشت با ای-میل یا شماره ی آدرسی که کالا رو برای شما پست کرده تماس بگیرید و مشکل رو باهاشون در جریان بذارید . امیدوارم که مشکلتون حل بشه.
موفق باشی.

ناشناس گفت...

فکر نمیکنید با این رویه ای که شخص بنیامین ،در مواجهه با طرفداراش در پیش گرفته یه همچین صحبت ها و بحث های خوب و تخصصی(در حد بضاعت یه طرفدار، نه یه کارشناس موسیقی)چندان صحیح نباشه؟که البته بهترین کمک رو میتونه این بحث ها به این سبک موزیک داشته باشه،اسمش روشه،پاپ.درسته برای ما میتونه خیلی مفید باشه و از فضاهایی که ایجاد میشه کلی مطلب یاد بگیریم.ولی آدمی که واقعاً(ناراحت نشید از شنیدن این حرف ،قضاوت شخص من هست)هیچ ارزشی برای تفکر طرفدارش قائل نیست،خوب اون طرفدار هم گناه داره دیگه.نداره؟

1000 گفت...

اقا پیمان

شما درمورد آلبوم سهیل نهرانی که قرار بودش پدیده ترانه شرقی باشه هم گفتی نیما اونو به خاک سیاه نشوند...سهیل تهرانی بود دیگه؟

من خودم طرفدار ۸۵ بودم.معتقدم سبک کاراین دونفر خیلی بهم میخوره.۸۵ از نظر حس و زیبایی جدبزرگ۸۸ بودش.آلانم همینو میگم

ولی شمایی که هر روز با دیدن چیزهای جدید نظراتت ۱۸۰درجه می چرخه. پس خوبه که هرگز مواضع محکم نگیری چون اینطوری حرفات بی اعتبار میشن.اینم یه نصیحت .خداکنه مثه بنیامین از نصیحت متنفر نباشی

البته خودم هم مخالف کار>اخلاقی< نیماوارسته بودم درمورد کما۲.که توضیحش زیاده و من قبلا دادم.درهرحال آهنک فرشته عسگری خیلی لوس بیمزه بود.مثه یه ساندویچ نیم خورده که کسی روی زمین انداخته را کس دیگه ,برداره و بخوره(!!!!) که یا از روی فقره یا از.....!
نمیا وراسته کارش مثل همین بود که یه ساندویچ نیم خورده یه مشتری را به یکی/مشتری(؟!) دیگه بده تا بخوره جالبه که براش پول هم بگیره یعنی بفروشه و بعد ادعا کنه ساندویچ مال خودم هست.خب اولی نفهمید چیه خوب نخوردش.منم دادمش به یکی دیگه که میفهمه این چیه!!!!!!البته آقا پیمان میدونم از این قوم نباید انتظار اخلاقیات را داشت .منظورم هم همه شون هستند .همان کار موسیقی را نسبتا خوب انجام بدن کافیه!!!

بعد ساندویج نیم خورده، کهنه و بیات هم باشه چون مربوطه به یک کار پاپ(!!!) که بعد از ۲-۳ سال دوباره خورده بشه!!!!از کهنگی گذشته دیگه فاسد شده!!!!...از ان جالبتر افرادی که این نیمخورده فاسد را خوردن و گفتن چقدر خوشمزه س!!!!!!!!



به امید روزهای خوش

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز 1000 :
دوست عزیز من کی گفتم به خاک سیاه نشوند !؟؟ :دی
ببینید ! من نظرم هنوز هم این هست که آلبوم های (85،باورم کن،کما 2) واقعا ضعیف بودند اما نسبت به هم بهتر بودند ! یعنی یه روند پیشرفتی داشتند نسبت به هم ! اما درکل ضعیف بودن !
اما آلبوم های اخیر نیما وارسته خیلی خوب و حرفه ای شده ! شما اگه آلبوم های ( زیر بارون ، قلبم درد می کنه ، حس ) رو گوش بدید متوجه منظور من میشید !
حرف من اینه که اون اوایل به هیچ وجه تنظیم ایشون رو دوست نداشتم و قبول نداشتم ! اما آلبوم های اخیرش نشون از یه جهش شدید در کارهای ایشون میده !و نشون میده که در این مدت بی کار نبوده و تحصیلات آکادمیک تنظیم رو در امریکا گذرونده ...
من حرفم این هست ! نه اینکه بخوام نظرم رو نسبت به کارهای گذشته ی ایشون عوض کنم !
موفق باشید.

علي رحيمي،مديرBenyaminFans.Ir گفت...

پيمان جون،داداش خودم سلام.نيما وارسته و پيام شمس قبل از بنيامين معروف بودند؟اينو همه اهل موسيقي ميدونن که پيام شمس و نيما وارسته توسط بنيامين عزيز معرفي شدند و چهره گرفتندشما رزونامه کاري اين دو موزيسين را،قبل آلبوم هاي بنيامين را به ما هم بگو
پيام شمس با خواننده اي به نام حافظ حامد و مهدي مقدم کار کرد،و 3تک تراک از مجنون ليلي پخش کرد..منم کاري از نيما وارسته،قبل 85يادم نمياد.نيما وارسته بعداز آلبوم 85،ديگه نتونست کار شاقي انجام بده...از آلبوم هاي کما2،زيرباون و آلبوم اخير پيام صالحي راحت قابل تفهيم

اونا قبلا از آلبوم بنيامين،هيچي نبودند...با اين اوصاف هم نميشه زود راجع به علي منصوري قضاوت کرد.ولي علي منصوري تو کشور آلمان موسيقي فرا گرفته و خيلي زودتر از بنيامين کار موسيقي را شروع کرده...

من علي منصوري را از پيام شمس و نيما وارسته؛قبل آلبومهاي 88_85 بيشتر قبول دارم
در ضمن: اگه اين و تنظيم کننده خوب کارشون عالي بود،بنيامين عزيز باهاشون قطع همکاري نميکرد

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز علی رحیمی کناری :
سلام داداش مخلصم !
من خیلی تعجب می کنم از حرفت ! !
نیما وارسته و پیام شمس معروف نبودن !؟
پس معلومه که اطلاعاتت راجع به این دو نفر کم هست !
نیما وارسته به عنوان تنظیم کننده بله،معرف نبود ! اما قبل از آلبوم 85 نیما وارسته به عنوان یکی از بهترین استودیو داران موزیک کشور و یکی از بهترین صدابرداران موزیک پاپ کشور بود ! و در استودیو پاپ تهران با بهروز صفاریان همکاری می کرد و در خیلی از کنسرت ها به عنوان نوازنده حضور داشت اما اولین حضورش در عرصه ی تنظیم البوم ( 85 ) بود !
و الان روند خیلی رو به پیشرفت و خوبی رو طی کرد ! تا اینکه الان به نظرم آلبوم ( حس ) در حد بهترین تنظیم کننده های روز کشور هست.
و در مورد پیام شمس :
پیام به همراه بهروز صفاریان اولین تنظیم کنندگانی بودن که تنظیم دیجیتال رو در ایران انجام دادن ، در سال 1377 با شادمهر عقیلی ، که لقب پدر پاپ ایران رو داره ، آهنگسازی می کردن و و از همکاران شادمهر در آلبومهای اول شادمهر بود. در سال 1378 پیام شمس اولین رهبری ارکستر زنده ی آنالوگ برای تنظیم آلبوم (بردی از یادم) که پاپ کلاسیک آلبوم مهدی خالدی بود که برای دلکش آهنگ ساخته بود ! آلبوم فوق العاده زیبای ( آدم و حوا ) شروین سهرابیان ( listen to fallig rain . ) که ترانه شرقی در اون سی دی تصویری معروف برای اولین بار کلیپ های تصویری آریان و شروین سهرابیان رو منتشر کرد که در اون آلبوم پیام شمس تنظیم کننده و آهنگساز بود در سال 1380! آهنگ دانیال ( تو راز زمونی .. ) ، مهدی مقدم که اولین کار R&B در سبک پاپ ایرانی بود ! تک آهنگ های نریمان ( حالا حالا حالا همه دستا به بالا ) و و ... و تحصیلات پیام شمس هم موسیقی هست ! اینا همه رزومه هست ! و خیلی بی انصافی هست که بخوایم بگیم اینا با بنیامین معروف شدن !!
من اصلا این حرف رو قبول ندارم !
آدم خوبه که همیشه عادلانه قضاوت کنه ! اما در مورد علی منصوری چون هیچ رزومه و کاری از ایشون نشنیدیم و فقط تک آهنگ امام رضا و یا بوی عیدی رو از ایشون شنیدیم که چنگ خاصی به دل نمیزد ! پس نمی تونیم بگیم کارش خوب یا بد هست !
ممنون که نظر دادی داداش.
موفق باشی.

مهسا2 گفت...

سلام مرسی از راهنماییت.قبل از تایید کامنت تونستم باkmplayerباز کنم.
ببخشیدا داداش علی ولی کار علی منصوری واقعا افتضاحه.من هنوزم موندم بنیامین چطور تنظیم کاراشو به دست این اقا میده.تنظیم بوی عیدی افتضاح بود.ناشیگری از سر و کول اهنگ بالا پایین می رفت!!!من درسته موزیسین نیستم اما چون خیلی موسیقی گوش میدم حداقل تنظیم ضعیف رو متوجه میشم.

علي رحيمي کناري گفت...

پيمان دادا منم حرفم اينه،بنيامين براي نيما وارسته و پيام شمس سکو ي پرتاپ بود.ازکجا معلوم چنين اتفاقي براي علي منصوري نيافته؟من خودم به شخصه به علي منصوري اعتقاد دارم و مطمئنم ميتونه بهتر از نيما وارسته و پيام شمس مطرح بشه.بنيامين اعتقاد ويژه نسبت به علي منصوري داره،که به عنوان تنظيم کننده ي اول انتخابش کرده.ماهم بايد صبرکنيم،تا بعداز آلبوم جديد بنيامين عزيز راجع به کارايي علي منصوري قضاوت کنيم.
رزومه کاري پيام شمس برام تازگي داشت،و باورش برام زمان ميبره.
چون بحث تنظيم کننده هست؛نيماوارسته بعداز 85،نتونست خودشو تکرار کنه.با اينکه چند فول آلبوم کار کرده،اما جز چند ترک چيزي جديد در کاراش وجود نداشت.
به نظر من داخل ايران،1_بهروز صفاريان،2_سيروان خسروي،3_کوشان حداد،4_شهاب اکبري از بقيه سوا شده و شناخت تر هستند.
مؤفق باشي داداش پيمان

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز علی رحیمی کناری :
ببین علی آقا خب عزیز منم حرفم اینه .. اونا یه رزومه ی درخشان داشتن که بنیامین اومد و باهاشون همکاری کرد ! و در حقیقت نمیشه یه طرفه به میدون بریم ! و نمیشه بگیم بنیامین سکوی پرتاب اونا بوده ! چون بالاخره در یک کار گروهی همه زحمت می کشن ! و یکسان به پیشرفت هم کمک می کنن ! این قضاوت شما هم نادرسته به نظرم.
ولی علی منصوری به جز یکی دو قطعه ما از ایشون چیز دیگه ای نمیدونیم ! امیدوارم که حداقل کوشان حداد جای علی منصوری رو به عنوان تنظیم کننده ی اصلی بگیره !
در مورد رزومه ی پیام شمس هم اینا گوشه ای از رزومه ی پیام بود ! تا جایی که یادم میومد نوشتم اما کامل تر هم هست .
به هر حال آرزوی موفقیت برای بنیامین و بنیامینی ها !

saeed_benyamin گفت...

سلام پيمان جان به نظره منم نيما واسه بنيامين خوب بود همونطور كه ميلاد ترابي براي حميد عسكري ولي به هر حال بنيامين كاراش عاليه با هركي ميخاد تنظيم كنه .

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز saeed_benyamin :
سلام سعید جان خیلی مخلصیم.
دقیقا درسته ! مهم صدا و ملودی بنیامین هست و امیدوارم که کار آلبوم جدید به نحو احسنت پیش بره.
ممنون ازت.

مسعود گفت...

سلام سلام سلام داداش پیمان ... من چند روز نبودم ... کارت مثل همیشه درسته پیمان ... منم نظر شخصیمو میگم...
من هم از نیما وارسته خوشم میاد هم از پیام شمس ... علی منصوری رو هم به عنوان یه بازیگر قبول دارم و ازش خوشم میاد ... ولی از اونجایی که تو کنسرت تهران بنیامین موقع معرفیش گفت که اولین نفری بود که به صورت دیجیتال تنظیم کرد و همین که بنیامین قبولش داره منم قبولش دارم ... تا حالا بنیامین انتخاب اشتباه داشته ؟؟؟؟ نه نداشنه ... پس حداقل به انتخاب بنیامین اعتماد کنیم و امیدوار باشیم که علی منصوری کارش قویتر از پیام و نیما باشه تا آلبوم سوم مرد پاپ ایران بهترین آلبوم خودش و جامعه پاپ باشه ...
با امید موفقیت روزافزون بنیامین و بنیامینی ها ...
مثل همیشه چاکر داداش پیمانم هستیم... :دی

PeMi گفت...

پاسخ داداش مسعود گلم :
داداش مسعود خیلی مخلصیم !اقایی و در ضمن اینکه آقایی یه دونه ای !!:دی
والا چی بگم ! من نظرامو گفتم راجع به همشون ! ولی ایشالا همینطوری که میگی باشه ! امیدواریم که اینطور باشه ! اون صحبت بنیامین هم آره یادمه ولی بعید میدونم اولین نفر بوده باشه !!!!!
مسعود یه دونه ای .. !:دی

سیما گفت...

سلام بروبچ بنیامنی یک وقت خالی داشتم اومدم سر بزنم خوبید اقا پیمان؟ خدا شکر همه چی اروم شد بعد از یک هفته طوفانی که داشتم همه چی خوب شدامیدوارم حال مادر 88 عزیز وپدر عزیز بهارک جان هم خوب شده باشه بهارک جان واقعا می فهمم چی می گفتی من خودم این یک هفته همش تو راه بیمارستان یود واقعا هفته ی زجر اوری بود ولی گذشت راستی مهسا جان سی دی من دیروز رسید خیلی جالب بود اولین کلیپ بنیامین گذاشتم دیدم صدا نداره هی گذشت صداش نیومد با km player هم گذاشتم دومین کلیپ بود که صدا داشت اصلا بدجور حالم گرفته شد زنگ زدم خوده فروشنده گفتم بعد از 2هفته این چیه که صدا نداره من چی ببینم گفت اصلا با برنامه کامپیوتری نمیشه گفت بگذار تو دستگاه دی وی دی با صدا پخش میشه من گذاشتم تو سینما خانواده اون دوتا کلیپ پشت سرم اومدن والبته با صدا مهسا جان دیدی خیلی با حال بود من خیلی کیف کردم من هرچی از بنیامین کلیپ داشتم یا مال تهران بود بنیامین خیلی بی تحرک یا چهره بنیامین معلوم نبود ولی ای خیلی جالب بود اصلا خود شکل هایی که بنیامین در حین خوندنش درمیاورد به خصوص توی بوی عیدی وشومینه واقعا با حال بود به بچه های بنیامینی حتما پیشنهاد می کنم که بخرن که فوق العاده ومعرکه هست این از این درمورد علی منصوری به نظر من زود قضاوت نکنیم به نظر من بنیامین می دونه داره چیکار می کنه شاید استعدادهایی دیدی که تو می تونه تو البوم بکر باشه درمورد نیما وارسته به نظر من هم کار85 خوب بود ولی به نظرمن زیاد جالب نیست بنیامین بخواد باهاش همکاری کنه چون اقا پیمان اگه یادتون باشه تو اون مصاحبه که داشت هرچی دوست داشت به بنیامین گفت حرمت ها شکست وخودش بارها این جمله گفت من دیگه حاضر نیستم با بنیامین همکاری کنم صادق ترین خوانند ه حمید عسگری هست من با اون همکاری می کنم که دیدی حمید عسگری هم اون کنار گذشت پس چرا بنیامین شخصیتش بگذاره زیر پا دوباره طالب همکاری با اون بشه وقتی نیما وارسته خودش از بنیامین خوشش نمیاد پس این همکاری فایده نداره درمورد پیام شمس به نظر من از قبل از بنیامین معروف بود ویک تنظیم کنند ه خیلی خوبی بود خودش تریبون داشت نیاز نبود بنیامین محبوبش کنه ولی درمورد نیما وارسته شاید قبلا فعالیتی داشه ولی بیشترین فعالیتش بعد از البوم 85 بود که بنیامین باعث شد معروف بشه به جایگاهی برسه من نمی دونم جای بنیامین نیستم بنیامین باید خودش تصمیم بگیره ولی به نظرمن قطعه پیش تو جامنود هدلم قطعا خیلی قشنگی بود همه قسمتاش هم با هم مچ بود انصاف نیست درباره علی منصوری این جور قضاوت کنیم چون بچه ها نسبت بهش حس خوبی ندارن شاید باعث بشه نخوان با هاش کنار بیان من با اقا مسعود موافقم باید صبر کنیم ببینیم بنیامین خودش چه می کنه موفق باشید بازم شد سر می زنم

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز سیما :
سلام سیما جان !خیلی خوشحالم که اومدی و نظر دادی.
بله درسته ، من با شما موافقم،اما تا جایی که من از بنیامین و نیما خبر دارم مشکلشون طوری نیست که اصلا نخوان و نتونن که با هم کار کنن.
اون جریان هم بیشتر مسائل رسانه ای و مجله ای بود اما واقعا روابط بینشون به این شکلی نیست که توی مصاحبه مطرح کردن ! و همونطور که خود بنیامین هم همیشه میگه توی کار با کسی تعارف نداره ! اما خب حالا جریان علی منصوری رو نمیدونم واقعا،البته قضاوت هم الان زوده اما خب باید صبر کنیم ! چون کار به خصوصی از علی منصوری توی بازار موجود نیست.
اما با نظر شما در مورد نیما و پیام کاملا موافقم.. و خیلی منطقی شما بیان کردی.
خیلی ممنون که لطف کردی و نظر دادی.
موفق باشی.

YEK DOOST گفت...

سلام.امیدوارم حال همگی خوب باشه





امدم تا ببینم اهنگ نگرانم منتشر شده؟؟اخر این تنها چیزی هست که من منتظرش هستم. اما دیدم که نه!خبری نیست که نیست!






در مورد موضوع این پست، تا چند ماه پیش ، برایم ،جوابش بسیار ساده بود.اما به خاطر برخی اتفاقات و وقایع الان مجبور به کلی فکر کردن و کند و کاو خاطراتم و احساس هایم شدم.....میبینم هنوز هم فکر میکنم ای کاش این امر اتفاق می افتاد.ای کاش!





من هنوز هم فکر میکنم ان مصاحبه نیما-وراسته اصلا جالب نبود و درواقع خیلی هم افتضاح بود.حتی خودش را هم خراب کرد.ولی از طرف دیگر نمی توانم فراموش کنم که او یکی از افرینندگان البوم بنیامین ۸۵ که من خیلی دوست داشتم بوده.نمی توانم به کارش نه بگویم .به علاوه می شنوم که ایشان از نظر تکنیکی خیلی پیشرفت کرده اند پس جواب من به طور قطع "بله" هست!حیف ان عکس سه تایی که اینطور پاره شد.هنوزم هم فکر میکنم ان عکس سه تایی جلد البوم بنیامین-۸۵(همان عکس که شما ان را از کاور بنیامین ۸۵ جا گذاشته اید!چرا؟همه چیز را گذاشته اید به جز ان!)بهترین زیباترین عکس بنیامین بوده است

کاش این اتفاق می افتاد.اما راستش، به نظرم، این یکی هم، مثل همه چیزهای دیگر یک آرزوی محال است.بنابراین حتی منتظرش هم نیستم.

من مدتی هست که تمام سی دی های موزیک ایرانی را دور ریخته ام.همه چیز را از روی کامپیوترم پاک کرده ام . چون انقدر به گوشم بد می ایند و با طبع من ناسازگار هستند که حالم را بد میکنند.ولی قطعا اگر این اتفاق می افتاد و باز ان مثلث تکرار میشد اولین نفر بودم که این البوم را می خریدم و میدانستم که باز یک کار بی نظیر و یک اتفاق بزرگ و یک خاطره فراموش نشدنی در انتظارم خواهد بود

به هر تقدیر در عین نا امیدی کامل، باز ارزو میکنم که این اتفاق بیفتد

من انقدر اهنگ عاشق شدم را گوش کرده ام که فکر کنم الان اگر ژن هایم را بخوانند حتما می بینند در کدهای ژنتیکی من ثبت شده!باور کنید این حرفم اصلا شوخی نیست...ولی یاد اوردن اینکه اینها تکرار نخواهند شد واقعا برایم دردناک هست.در واقع فکر کنم این دردناک ترین پست شما تاکنون بوده.به یاد اوردن یک کوه فکر و خاطره و اتفاقات حادث شده و حادث نشده و چیزهایی که می توانست حادث شود و نشد خیلی دردناک هست

اگر می دانستم حتی ۱ درصد اقای وارسته این کار را قبول می کند خودم حاضر بودم بروم راضیش کنم.اما انگار این اتفاق هم از جانب بنیامین و هم وارسته یک غیرممکن است....نمیدانم!



تشکر.بای.

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز یک دوست :
سلام یک دوست عزیز ، خیلی خیلی خوشحال شدم که بعد از مدت ها اومدی .
اون عکس از کاور که مد نظرت بود رو گذاشتم.
و اینکه خب بله ، نظر من هم همینه ، واقعا این پیشرفت چشمگیر نیما در طی یکی دو سال اخیر واقعا برام عجیب بود !! اصلا قابل مقایسه با تنظیم های اولش نیست. و خیلی حرفه ای عمل کرده و البته با کیفیت ! من حتی در کارهای سیروان و یا حتی پیام شمس کاری با این کیفیت و خروجی بالا نشنیدم! ( منظورم آلبوم حس هست ) .
به هر حال ! امیدوارم هر اتفاقی که میفته به نفع بنیامین عزیز باشه.
موفق باشید.

YEK DOOST گفت...

سلام
ممنونم اقای پیمان
چه کار خوبی کرده اقای وارسته که تحصیلات صحیح اکادمیک را هم ضمیمه حس هنری و سلیقه ذاتی اش کرده.خیلی خوبه افرادی که توانایی دارند خودشان را کامل کنند.فقط امیدوارم خودشان را ارزان فروشی نکنند مثلا به ان حمید عسکری .امیدوارم ارزش کار خودشان را بدانند!ادمهایی مثل نیما وارسته کم داریم باید ارزش خودشان را بدانند تا اتفاقی در موسیقی ایرانی بیفته
در مورد انتخاب بنیامین هم شاید واقعا سلیقه بنیامین در حد همین ادمهایی هست که داره دائما انتخاب می کنه؟شاید مچ شدن او با وارسته یک امر کاملا اتفاقی بوده؟در این صورت نمیشه بنیامین را تغییر داد! چون بنیامین یک کارهایی میکنه که من را فقط واقعا به این نتیجه منطقی می رسونه!متعاقبا درمورد طرفداراهایش هم معلوم هست چی میشه،یک عده با سطح پایین تر فکر و فرهنگ باقی می مانند و افرادی که تازه جذب می شوند نیز همانطورند !و طبیعتا عده دیگری که انتظاراتشان بالاترهست راهشان را از او جدا می کنند ومی روند.البته به این ترتیب سیر نزولی و نزولی تر را پیش خواهدگرفت که امیدوارم این اتفاق نیفته!
الان اگر دقت کنید اکثر طرفدارنش را فقط افرادی میبینید که دائما دارند هر کار بنیامین را تایید میکنند و برای اثبات نظراتشان ابزارشان فقط بی منطقی اهانت تهمت و جیغ و داد هست! این اصلا نشانه خوبی نیست.امیدوارم بنیامین کمی عمیق تر به این جور چیزها توجه کنه .بداند یک جاهایی را واقعا داره اشتباه می کنه.نوع طرفداران ما خیلی پیام ها به ما می دهد.داستان مرد حکیم را شنیدید که میگویند" فلانی ازت تعریف می کرد" و او شروع به گریه کردن کرد.گفتند" چرا گریه؟داریم میگیم تعریفت را می کرده" و او گفت "برای همین که چنین فردی از من تعریف میکنه دارم گریه می کنم.ببین به کجا رسیدم که چنین فردی! داره ازمن تمجید می کنه!"...و این یک درس بزرگ هست، باید ببینیم چه کسانی از ما تعریف میکنند یا تکذیب!بعضی تکذیب ها خیلی ارزشمندتر از بسیاری تعریف هاست!....امیدوارم بنیامین به همه اینها توجه کنه!

درمورد اهنگ نگرانم .تنظیم کننده قراره چه کسی باشه؟شما میدونید؟حدس می زنم علی منصوری؟ کی قراره منتظر بشه؟


سبز بمانیم رشد کنیم بالنده شویم ...این بهترین امیدواری هست

مهسا2 گفت...

ای وای یعنی باید از اول تایپ کنم؟
پیمان جووووون کامنت قبلیم نرسیده یا تایید نکردی؟من که چیز خاصی نگفته بودم.
وای چی میبینم.یک دوست اومده.دلم براش یه کوچولو شده بود...هورا هورا.یک دوست جونم چرا انقد دیر به دیر میای؟نمی گی دلمون واست تنگ میشه؟

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز مهسا 2 :
مهسا جان نرسیده کامنت شما احتمالا ! چون من همه ی نظرات شما رو تایید زدم .

پاسخ دوست عزیز یک دوست :
کاملا درسته ، من نظرم اینه که آدم باید هر حرکتی رو اگه درسته تایید و تشویق کنه و اگر هم نادرست هست تکذیب و انتقاد کنه ! من با این مخالفم که خب چون به بنیامین عزیز علاقه داریم هرکاری رو که انجام میده بگیم خوبه و عالیه و درسته !
چرا که باید هم انتقاد و هم تشویق به جا و زمان خودش انجام بشه..
ممنون از نظرت.

YEK DOOST گفت...

سلام مهسا2 جان.خیلی ممنونم ازت.امیدوارم که خوب هستی و خوش میگذره



***

بله اقای پیمان همین هست که گفتید.


در ضمن جواب سوال هایی که پرسیدم:
درمورد اهنگ نگرانم .تنظیم کننده قراره چه کسی باشه؟شما میدونید؟حدس می زنم علی منصوری؟ کی قراره منتظر بشه؟

اصلا این اهنگ منتشر میشه؟چون من منتظر این اهنگم و اگر قرار نیست بیاد ،خوب هست که بدونم و انتظار نکشم

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز یک دوست :
والا قرار بود که منتشر بشه ! اما فکر کنم به دلایلی انتشارش کنسل شده و قرار هست که توی آلبوم جدید بنیامین قرار بگیره ، تنظیمش هم تا جایی که خبر دارم کار علی منصوری نیست...
اما خب قرار هست که تک آهنگی جدید و زیبا از بنیامین به زودی و احتمالا توی آبان ماه منتشر بشه.
اینم از جریانات نگرانم و تک آهنگ !
ممنون از نظرت دوست عزیز.
موفق باشی.

سدا گفت...

من چن روز نبودم مرسی پیمان جان که جای من جواب دادی تو اشعار فرید احمدی صنایع ادبی زیادبه کار میره به خصوص حس امیزی مثل بوی عکس .اگه بشه تو فرصت مناسب ازین نظر شعرای فریدو بررسی میکنیم باهم هر کی نظرشو بگه اگه اهنگ جدید بنیامین بیاد حتما این کارو میکنم .

ناشناس گفت...

yek doost halalam mikoni?

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز سدا :
سلام سدا جان ، خوش اومدی.
البته من فقط چند تا نکته که اون لحظه تو ذهنم بود رو گفتم ، کامل جواب ندادم اگر دوست داشتی خودت کامل جواب بده .
آره حتما ،ایشالا یه بار این کار رو می کنیم و به بررسی شعر و اشعار فرید در آلبوم های بنیامین می پردازیم.
مرسی از کامنتت.

سدا گفت...

رفتم البومه نیما رو گرفتم البته یه بار گوش کردم به نظرم عالیه من تو البوم 85هم نیمارو دوست داشتم ولی بعد اون مصاحبه البوم کما 2ازش بدم اومد ببین پیمان محدودیت تو عالم موسیقی موسیقی پاپو جولانگاه حسادت ها وحب بغض ها کرده همه به هم حسودی میکنن ومیخان همدیگرو خراب کنن وبد گویی میکنن این بحرینی مگه نبود اینقد از عسگری بد میگفت حالا که ترانه سراش شده باهم خوب شدن یه عده میگن دو رو یی هست یا رنگ عوض کردن من از هر دو شون بدم میاد ولی ازین کارش زیاد بدم نیومد خب اون ترانه سراس میخاد ترانه هاشو به گوش مردم برسونه از این تریبون استفاده میکنه . مورد نیما وبنبامین که اصلا حاد نیست تو عالم موسیقی از این چیزا زیاده تو اون موقعیت وشرایط باهم خوب نبودن یا نمیخواستن کار کنن الان شرایط فرق کرده هر دو حرفه ای تر شدن کاش کاش دباره با هم حد اقل یک دو کار مشترک انجام بدن عالی میشه اگه بشه

سدا گفت...

در مورد شعر رفیقا میگن ب نظرم ترانه فرید سهل وممتنع هست یعنی در عین سادگی واستفاده از کلمات عامیانه کسی نمیتونه شبیه اونو بگه (محکم وبا پشتوانه هست ) اگه کسی بخاد تقلید کنه حاصلش ترانه های سطحی میشه که زیاد میشنویم فرید تو ترانه هاش از ایجاز استفاده میکنه مثل همین شعر رفیقا میگن یعنی بیان مقصود در کوتاهترین لفظ اگه به شعر رفیقا میگن دقت کنیم شاعر هر بار بعد دو کلمه نمیتونم ونمیدونم معانی جدیدی خلق کرده که در شعر به صورت لفظ نوشته نشده وما باید خودمون تو دلمون حدس بزنیم (دنبالشو تو دلمون میگیم )یکبار شعر گوش بدید با دقت متوجه میشید بین نمیدونم ونمیتونم جناس مطرف هست جناس یعنی کاربرد واژه ها با تلفظ نزدیک این ارایه بر تاثیر موسیقییی واهنگ کلام اضافه میکنه تناسب بین مست خاموش وفراموش پارادوکس جمع کردن دو مفهوم متضاد مثل مست خاموش یا مهربون نا مهربون تضمین استفاده از شعر دیگه در ترانه تضمین هایی که در جای جای البوم 88 نسبت به البوم 85 تشخص یا حس امیزی بیت عشق تو پیجیده تو جونم عشقو موجود زنده ای تصور کرده که با روح وجانش امیخته شده پیچیده شده کلا فرید با دو کلمه نمیدونم ونمیتونم وچند عبارت ساده یه عاشقونه محشر ساخته ونوع خوندن بنیامین که محشره من چن صفحه میتونم بنویسم ولی وقت نیست راستی از اخرین شعرای فرید که محشر محشر ه بوی عیدیه پر از اعجاز شاعری کجای دنیام ترانش عالیه واج ارایی س ت یا همون ی یعنی این کلمات زیاد تکرار شدن وباعث میشن ترانه به گوش شنونده اهنگین بیاد جناس بین برگ ومرگ دستمو هستمو راستش طولانی شد باشه سر یه فرصت مناسب

YEK DOOST گفت...

سلام بچه ها


ممنونم اقای پیمان از جوابتون.درمورد تک اهنگ جدید، دیدم که شما یک خطش را هم نوشتید.امیدوارم موفق باشه
..این خیلی فکر جالبیه که اشعار را بررسی کنید چون معلومات من هم زیاد میشه و استفاده میکنم.

****
دوست عزیز ناشناسThursday, October 14, 2010 5:26:00 PM.خواهش می کنم..اما میشه لطفا بگید شما؟



ممنونم

YEK DOOST گفت...

راستی اقای پیمان ممنون از این عکسی که گذاشتید.خیلی خاطرانگیزه!

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز سدا :
واقعا دوستانی که آلبوم حس رو گوش بدن متوجه میشن که حرف عمیق من چی هست و چرا اصرار دارم که دوباره همکاری ای بین نیما و بنیامین صورت بگیره ...
کاملا حرف شما درسته ، متاسفانه همین حرف و حدیث ها و رقابت های مسخره هست که جلوی پیشرفت موسیقی فلک زده ی پاپ ایران رو میگیره ! البته مشکلات دیگه هم هست اما اصلیش همینه !
شما فرض کنید یه همکاری بین سیروان و بنیامین صورت بگیره و در اون کار مثلا زانیار هم همخوان بنیامین باشه ! من حاضرم همین الان شرط ببندم و تضمین کنم که این موسیقی فرضی جهانی که هیچ،کهکشانی خواهد شد !!!!
اما متاسفانه ....... حرف زیاده،بیخیال..
و اینکه واقعا خیلی میشه صحبت و بحث کرد روی شعرها ! من خودم کلی بحث دارم که میتونیم انجام بدیم !!!
به هرحال ممنون از نظرت سدای عزیز.

پاسخ دوست عزیز یک دوست :
خواهش می کنم دوست عزیز ، آره ، واقعا سراسر خاطره هست .. 85 و قطعاتش و کاورش...حداقل برای من ! و البته اکثریت هواداران بنیامین.

ممنون از کامنتاتون.

پگاه گفت...

سلام به همه دوستان بنياميني
آقا پيمان چقدر شلوغ پلوغ شده اينجا؟
خب من همونطور كه قبلا هم گفتم خيلي مشتاقم كه نيماوارسته هم جزكادر آلبوم جديد باشه كه البته فكر كنم تا حدودي هم بعيد باشه
البته اينم بايد بگم كه يكي از خصوصياتي كه من از البوم هاي بنيامين خوشم ميومد كم بودن عوامل اون بود و همين باعث ميشد كه همه چي خيلي منظم و مرتب به نظر بياد و حفظ كردن نام عوامل هم براي ما اسون باشه مثلا من از شلوغي كه در كارهاي خواجه اميري و يگانه هست خوشم نمياد چون براي هرترانه بايد اسم هاي مختلفي رو حفظ كني كه البته اين نظر شخصي منه و ممكنه كسي با من هم عقيده نباشه

راستي من از اين به بعد با وب جديد ديگري جدا از صبح يك روز زمستاني به نام فصل عشق در خدمتتون هستم خوشحال ميشم كه شما و دوستان بنياميني سر بزنند

پگاه گفت...

اهسلام
از اين به بعد با دو وب در خدمتتون هستم.
خوشحال ميشم سر بزنيد و نظراتتون رو بگيد.


www.zemestooni.persianblog.ir
www.fasleeshgh.persianblog.ir

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز پگاه :
سلام پگاه عزیز.
نظر شخصی منم اینه که هرچی تعداد عوامل یک آلبوم کمتر باشه ، آلبوم یک پارچه تر،یک رنگ تر و منسجم تر خواهد بود ! و این یکی از عواملی هست که برای مثال آلبوم ( یک خاطره از فردا ) ی احسان خواجه امیری با استقبال خاصی مواجه نشد !! ( این نظر من نیست،نظر کارشناسان موسیقی و حتی خود احسان خواجه امیری هم هست )
اما خب در انتخاب اون تک نفر های عوامل آلبوم خیلی مهم هست که دقت و خلاقیت لازم و هماهنگی اون شخص با استایل کاری خواننده حفظ بشه.. و در انتخاب ها دقت بشه.
ممنون از کامتت.
راستی ، وبلاگ جدیدت رو لینک کردم.

ناشناس گفت...

yek doost jan masalei ke be khateresh halaliat mikham marboot be kheili vaght pishe man chon mamoolan nazara ro nemikhoonam nemidoonestam ke dobare bargashti vagar na zoodtar nazar mizashtam.
gofti khahesh mikonam yani halal dige na?
inja jash nist ke tozih bedam chera halaliat mikham vali mitunam id mo bezaram ta khosoosi barat tozih bedam
be zaher masaleye mohemi nist aslan shayad khodet yadet nabashe vali dar har soorat man halaliat mikham azat

سدا گفت...

پیمان من تو البوم خواجا امیری عاشق شعرو اهنگ مسری شدم کلا افشین یداللهی رو همدوست دارم. مثه اینکه مد شده خواننده ها اهنگ اولشونو با تنظیم سیروان میذارن تا....من سیروانم دوست دارم حتا خوندنشو هم همینطور نه تنها تنظیم ولی اول اون بود که به بنیامین حمله کرد کلا چون بنیامین یه دفعه به شهرت ومحبوبیت عجیب وفراگیر رسید مورد هجمه خیلیا قرار گرفت . راستی خواننده ها باهم رقابت دارن جوونن کار همو قبول ندارن شرکتا چی ؟اون البوم سیروان مال شرکت ایران گام بود؟یادم نیست ولی چرا با البوم 88 همزمان اومد بیرون همزمانی دو البوم اگه تو فروششون تاثیر نذاره باعث شد این دو البوم که سبکشون متفاوته باهم مقایسه بشن (یه مقایسه یا نقد مزخرف تو چلچراغ خوندم که بعد اون اصلا دیگه چلچراغ نخریدم)شرکتا م با هم لج بازی دارن.اما اینا که میگم درد دله . نظر شخص من اینه که خواننده یا تنظیم کننده ها کاش این بحثای قدیمیو فراموش کنن مردم فقط موسیقی خوب میخوان یه بارم گفتم محدودیت به این مسائل دامن میزنه محدودیت باعث میشه نتونن صدا وتصویرشونو عرضه کنن همین که یکی موفق به این کار میشه دشمنش میشن .راستی پیمان فک میکنی اگه ما بخاییم این اتفاق میفته؟؟؟؟؟فک نکنم

مریم گفت...

با سلام . نیما وارسته با اون مصاحبه ای کرد و حرفهایی که به زبان آوردو بعد از کلی گلایه از بنیامین گفت که اگر بنیامین خودش هم بخواد من باهاش همکاری نمی کنم و به نظر من بعد از این مصاحبه من حدس میزدم که بنیامین به سراغ کسانی غیر از نیما وارسته میره پیام شمس که ایران نیست وآن تنظیم کننده هایی که شما گفتید و دوستان در باره آنهااظهار نظر کردند باید منتظر شد و بعد از شنیدن آلبوم سوم بنیامین ما هم نظر خودمان را در مورد آنها بگیم .

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز سدا :
جریان سیروان و بنیامین برمیگرده به قبل ! از بعد آلبوم 85 که شایعه شد که آلبوم جدید بنیامین توسط سیروان تنظیم خواهد شد و بعد اینکه تکذیب شد یه سری بحثای الکی بینشون رد و بدل شد و و ...
اما خب الان باید هدف همشون قدرتمند کردن موزیک پاپ ایران و جهانی کردنش باشه که متاسفانه با این رفتارات این اتفاق محقق نخواهد شد ...
من امیدوارم مدیران هنری سعی کنن این مشکلات رو از بین ببرن و با تدبیر خودشون کاری کنن که به موسیقی پاپ کمک کنن و اونو جهانی کنن و بین هنرمندان روابط دوستانه برقرار کنن، که به تبع این اتفاق موفقیت های مالی هم نصیبشون خواهد شد..
اما متاسفانه فعلا باید بشینیم و تماشا کنیم و حرص بخوریم..
!

پاسخ دوست عزیز مریم :
سلام مریم جان خیلی خوشحالم که اومدی و سر زدی !
من فقط از لحاظ تکنیکی نظر دادم و اینکه واقعا وقوع این اتفاق رو به نفع بنیامین میبینم اما خب ما در درون این مسائل نیستیم که بتونیم تصمیم بگیریم اما میتونیم حداقل این صحبت ها و پیشنهادات رو به گوش دست اندرکاران هنری برسونیم که امیدواریم با توجه به صحبت مدیر سایت بنیامین که بنیامین عزیز به ( باشگاه هواداران بنیامین ) سر زده این امر محقق شه..
موفق باشید.

پگاه گفت...

سلام پیمان جان
ممنون از هر دو حضورت
منهم با نظرت کاملا موافقم و باید بگم که متاسفانه خواجه امیری یه جورایی با یه شکست مواجه شد به امید اینکه در مورد بنیامین همچین مسئله ای پیش نیاد
ممنون از اینکه لینکم کردی

YEK DOOST گفت...

ناشناس عزیز

(Friday, October 15, 2010 3:46:00 PM)

سلام....خواهش می کنم یعنی حلال کردم .و من هم از شما حلالیت میطلبم اگر کاری کرده ام که شما ناراحت شدید یا هر چیز دیگر که باید حلالم کنید.

نمیدونم موضوع چی بوده..بله اگر مایل هستید که بگید لطفا ایدی خودتون را اینجا بگذارید البته با اجازه مدیر عزیز و دوستان. البته هر طور شماراحت هستید .

من براتون بهترین ارزوها را دارم .از خوبیهاتون تشکر کنم



*********

دوستان

اینطور که پیداست هم خیلی ها میدوارند و هم کاملا محتمل است که اقایان وارسته و بنیامین با هم همکاری مجدد کنند.این جای خوشحالیست.من که ناامید بودم و فکر میکردم این امر بسیار غیرمحتمل هست اما با خواندن کامنتهای شما امیدوار و دلگرم شدم.بسیار امیدوارم این اتفاق خوب بیفتد!

سبز باشیم.رشد کنیم.بالنده شویم

تشکر

سدا گفت...

پیمان جان اینا که میگم استنباط شخصی منه نمیدونم درسته یانه ولی من فک میکنم تو این شرایط پیدا کردن یه تنظیم کننده خوب برای بنیامین دشواره چرا چون تو موسیقی پاپ باند بازی حاکمه اصلا مگه ما چند تا تنطیم کننده داریم در حد معمولی تا دلت بخواد ترانه سرا داریم بعدش اهنگ ساز در مرحله بعد تنظیم کننده تازه هر تنظیم کننده ی خوبی هم الان داره با یه خواننده خوب کار میکنه واسه خودشون یه تیم درست کردن یا خودشون یا برادرشون خواننده شدن شانس بنیامین پیام شمس هم رفت ما اگه طرفدار واقعی بنیامین هستیم باید به انتخابش احترام بذاریم ولی انگار دستش برای انتخاب بهترین گزینه تا حدودی بسته س .البته همه چیز تنظیم کننده خوب نیست تو البوم 88پیام از بهترین تنظیم کننده هاس ولی در حد عالی ظاهر نشد(به نظر من)مهم هماهنگی کار باهم هست که امید وارم تو البوم جدید محقق بشه .یه هنر مند بعد تولید اثر هنری فقط خودش صاحبش نیست همه مردمی که از اون اثر لذت بردن توش شریکند بنیامین ونیما با البوم 85 بخشی از بهترین خاطرات ما رو صاحب شدن ما حالا هیچ حقی به گردن اونا نداریم ؟بنیامین ونیما هر کدوم به تنهایی هم کار کنن عالین وموفق به همدیگه هم هیچ احتیاج ندارن اما مردم تشنه موسیقی به اونا احتیاج دارن هر بار که البوم پیام صالحی رو گوش میکنم میگم حیف

سدا گفت...

ببخشید پر حرفی میکنم راستی پیمان میدونی چرا تقریبا تعداد نظرات تو هر دو سایت کم شده گذشته از مسئله مهر ماه یا مسائل دیگه که عده ای به هر دلیل نظر نمیدن چون اعتماد از بین رفته تو اون سایت اون قضیه سئوال اینجا اون مسئله اهنگ جدید البته کنسرت داخلی نداشتن بنیامین هم تاثیر داشته تو گفتی شنید ی که بنیامین به این سایت سر زده من مطمئنم نه بنیامین هر هنر مندی هر چند وقت یکبار نظرات هواداراشو خودش میخونه اصلا طبیعیه به خصوص وقتی موضوع مهمی مطرح باشه یا کار جدیدی ارائه بدن البته نظرات وقتی اهمیت داره که تعدادش زیاد باشه ونظر گروه مطرح باشه نه نظر مثلا من اگه یه نفر مثه من بیاد چن بارم نظر بده هیچ فاید ه ای نداره چون نظر یک نفره (نه اینکه نظر شخص بی اهمیته )بنابراین اگه بنیامینو دوست دارید ومیخواهید تو کارش پیشرفت کنه حتما در مورد کاراش نظر بدیدفکر نکنید اهمیت نداره اگه مثلا در مورد نیما یا بنیامین 50 یا 60 نفر نظرشونو بگن میشه از نظرات استفاده کرد نه 3یا 4نفرمنظورم این نیست حتما هرشب بنیامین میاد واین نظراتو میخونه نه ولی هر چند وقت یه بار با دید کلی به اونا توجه میکنه از کجا میدونم به اقتضای شغلم که بماند. از شما خواهش میکنم اگه پیشرفت بنیامینو میخوایید به خصوص در مورد کاراش نظر بدید نظرات متفاوته و دست اندر کاران به اقتضای شرایط به نظرات جمع اهمیت میدن چون هر کار که میکنن واسه مخاطبه والا میرفتن واسه خودشون تو خونشون اهنگ میساختن .خود من تو اخرین مصاحبه جدی با همشهری جوان داشت خوندم که فقط براش رضایت مخاطب مهمه .راستی من کنکور دارم یه کم دیر دیر میام ولی حتما میام

سدا گفت...

راستی به پیمان اعتماد کنید اون نزدیکترین فرد به بنیامینه اولین بار چند روز قبل از انتشار البوم88 خبر انتشار قطعی البومو دادحتا چند بیت از کجای دنیام با هاش ضمیمه کرد معلومه البومو گوش کرده بود!!اره پیمان البومو گوش کرده بودی ؟ قبلش چند بار بد قولی کرد ولی بلاخره خبر نهایی وموثقو خودش داد

YEK DOOST گفت...

ناشناس عزیز(Friday, October 15, 2010 3:46:00 PM)
می تونید از این وبلاگ استفاده کنید

www.a-b-c.blogfa.com

نوشين گفت...

به نظر من اگه بنيامين با نيما كار كنه عالي ميشه چند ماه پيش مصاحبه اي با نيماوارسته خوندم در هفته نامه چلچراغ لحن نيما كلي تغيير كرده بود وگفته بود امكان همكاري من وبنيامين در اينده وجود داره .

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز سدا :
کاملا نظرت درسته سدا . میدونی من هم نظر شخصیم این هست که در آلبوم 88 تنظیم های اصلی پیام شمس رو ندیدیم و اونطور که باید ظاهر میشد ظاهر نشد ! و من اعتقادم اینه که در بعضی قطعات تنظیم خیلی ساده انجام شده بود . تا اونجایی که مطلع هستم دلیل این اتفاق تعداد بالای قطعات تدارک دیده شده بوده ! چرا که برای آلبوم ( 88 ) تعداد 29 قطعه توسط پیام شمس تنظیم شده بود ! و مسلما از انرژی ای که باید تنظیم کننده روی قطعات بذاره کاسته میشه..
و این سیاست کاری آقای رجب پور هست که صلاح میبینه تعداد قطعات بالا باشه که اگر هم تعدادی با مشکل مجوز رو به رو شد به کلیت کار لطمه نخوره .
اما در کل تنظیم آلبوم 88 به نظرم قابل قبول بود.
من هم امیدوارم همینطور باشه ! خب کوشان حداد که تحصیل کرده ی موسیقی House و Trance هست در خارج کشور و کارش اثبات شده هست اما بحث من بیشتر روی علی منصوری هست که خب امیدوارم بنیامین انتخاب خوبی کرده باشه باید صبر داشته باشیم !
و اینکه !! خدا رو شکر اخیرا (( باشگاه هواداران بنیامین بهادری )) پر بازدیدترین سایت هواداران بنیامین شده ! که خب نشون از لطف هوادارا و شاید هم افزوده شدن تعداد هوادارای بنیامین باشه و البته تعداد نظرات هم خوب هست و بچه ها خوب همکاری می کنن و امیدوارم که نظرات ما و دوستان عزیز توسط دست اندرکاران مورد تامل واقع بشه .
و در مورد قبل انتشار آلبوم 88 خیر،من آلبوم رو کامل نشنیده بودم اما قسمتی از قطعات (صدای قلب تو،آهای تو و کجای دنیای ) رو شنیده بودم ! ممنون از نظرت سدای عزیز.

پاسخ دوست عزیز نوشین :
نظر ما هم همین هست !
جدی میگی !؟ اگه مطلبش دقیق یادته بگو که ما و دوستان هم استفاده کنیم.
ممنون از کامنتت.
موفق باشی.

YEK DOOST گفت...

سلام




می دانید من فکر می کنم یک تفاوت بزرگ بین استفاده از وارسته و منصوری چی هست؟"عامل ریسک"که خیلی مهمه.یعنی اگر وارسته استفاده بشه با توجه به اینکه یک بار دیگ هم این کار انجام شده ان هم با نتیجه عالی و استقبال زیاد مردم, پس چون هم نتیجه به احتمال قریب اتفاق
عالی میشه و هم نتیجه کار تا حد زیادی معلوم هست پس "ریسک" این انتخاب به شدت پایین می اید.به علاوه با توجه به پیشرفت عالی وارسته در طی این چند سال و در هر اثرش، پس دیگر نقطه ضعف قبلی هم که در البوم ۸۵ وجود داشته(تنظیم ضعیف از لحاظ تکنیکی) از بین رفته.پس می بینید انتخاب وارسته تقریبا ریسک پایین داره.خیلی پایین
....شاید بعضی ها (حتی خود بنیامین) دلیلش برای انتخاب منصوری یا شخص جدید، تنوع کار باشه که هر بار می خواهد با ایجاد تنوع ،مخاطب ها را جذب کنه .اما بازبه نظر من۱- هر تنوعی الزاما خوب نیست.در این مورد باز باید تا زمان انتشار البوم صبر کرد تا ببیند این تنوع جواب می دهد یا نه. پس ریسکی هست ۲-همیشه تنوع جواب مثبت نمیده.باید "آستانه مخاطب" را هم در نظر گرفت.خیلی وقت ها تنوع زیاد هر چند خلاقانه، جواب معکوس میده.
اما در مورد وارسته که خودش فرد بسیار خلاقی هست حتی خیلی بیشتر از پیام شمس (که این قدر مورد قبول همه بوده و هست ) و به اضافه باید توجه کنیم الان ۵ سال گذشته(امسال یعنی ۸۹ منهای ۸۴ که سال تهیه البوم بود، میشود ۵ سال!)۵ سال زمان زیادی هست برای عوامل البوم :بنیامین، اقای احمدی و وارسته .پس تنوع زیادی خود به خود ایجاد شده و می شود.تنوع در حد قابل قبول ،با ریسک کم و حساب شده .....و شاید دلایل دیگر که الان به فکرم نمی اید.



درحالیکه در مورد منصوری ریسک بالا هست.یعنی ممکن است که خوب دربیاید یا نیاید.هیچکس نمی تواند زیاد مطمئن باشه مگر بعد از انتشار کار.حتی افرادی هم که طرفدار انتخاب منصوری هستند میگویند "خب انتخاب های بنیامین تا حالا خوب بوده" ، یا" باید ببینیم تا البوم منتشر شود "و از این قبیل.پس می بینید که نتیجه کار انچنان معلوم نیست .و این ،هم استرس عوامل البوم را بالا می بره مثلا خود بنیامین و هم به دلیل ریسکی بود قضیه،می تواند نتیجه خوبی هم ندهد و همه چیز از بین برود
علاوه بر همه اینها،مسئله مهم اینستکه به جای ریسک های غیرلازم باید ریسک های عاقلانه و جدید با بهره وری بالا را کرد.در هر حال هر فردی هر موقعیتی هر محصولی(اینجا البوم جدید یک محصول محسوب می شود) هر بازاری هر تولید کننده ای و خلاصه هر...!(شما بگویید) ،تحمل مقدار محدودی" واحد ریسک" را داره یعنی تحمل ریسک انها که بی نهایت نیست پس باید عاقلانه برنامه ریزی کرد تا واحدهای ریسک ها را به بهترین چیزها اختصاص داد.خلاصه مطلب به نظر من باید در مورد تنظیم کننده با انتخاب وارسته ریسک را در این جا کم کنند تا ان را بتوانند در جاهای مهم و لازم دیگر استفاده کنند.به این ترتیب می توانند یک جهش بزرگ و موفق را تضمین کنند که حتی اگر در موارد حدید هم باز ریسک شان جواب ندهد و موفق نباشد(یعنی در بدترین حالت آن) باز برنده هستند و مسلما نسبت به وضع حاضر جلو تر قرار میگیرند

من نمیگویم انتخاب منصوری اصلا جواب خوب نخواهد داد.شاید بدهد.حرف من این نیست.اما حرفم این هست که با توجه به میزان ریسک بالای او و ریسک پایین وارسته، تصمیم پر ریسک، پر استرس هست با یک نتیجه نامعلوم که اتلاف واحد ریسک وانرژی هم دارد.

ببخشید حرف هایم طولانی شد .توضیح این چیزها سخت است.امیدوارم متوجه منظورم شده باشید

تشکر

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز یک دوست :
موافقم باهات یک دوست ، این حرف ها میتونه نتایج خوب و مثبتی برای همه ی ما و بنیامین داشته باشه به شرطی که اهمیت داده بشه ! ایشالا دارم ترتیبی میدم که سایت حتما توسط بنیامین و دست اندرکاران بیشتر مورد تحلیل و مطالعه قرار بگیره که امیدوارم نتایج خوبی داشته باشه !
ممنون از کامنتت.

ناشناس گفت...

be benyamin dg too tehran mojavvez nemidaaannnnnnnnnn..
un ye baram vase in bud ke jashnvare fajr o daghh konan.
divunan

بهارک - ترانه واژه گفت...

سلام:خوبی پیمان جان؟
آلبوم حس رو گوش دادم...آلبوم خوبی بود...اما واژه "حس" توی تقریبا" همه ی قطعات شنیده می شد که جالب بود...

taraneh گفت...

سلام

آلبوم ۸۵ پر از خاطره های قشنگه برا من آهنگ ها ,عکس ها.......

من فضای آلبومهای بنیامین رو دوست دارم.

به نظر من هم آلبوم ۸۸ تنظیمش به فضای شعر و آهنگ می خورد هم آلبوم ۸۵

امیدرارم بنیامین بهترین تصمیم رو بگیره مثله همیشه.

خدا کنه این آلبوم هم مثل ۲ آلبوم قبل عالیه عالی باشه, من که خیلی امیدوارم.

نیما وارسته تنظیم کننده خوبی اما یه سری ملاکهای دیگه هم برا همکاری هست.

این نظر من بود.

بحث خیلی جالبیه.

راستی من dvd کنسرت سن خوزه رو گرفتم.خیلی خوب بود, فقط حیف که زمانش کم بود .

خیلی ممنون از شما

خسته نباشید.

با آرزوی موفقیت برای شما, بنیامین و همه دوستان عزیز

پگاه گفت...

سلام سلام به دوستاي گل خودم
بچه ها بنيامين 17 روز ديگه مالزي ميره ها
از الان بگم اميدوارم زود برگرده
اميدوارم مثل هميشه!موفق باشه
راستي بچه ها تولد امام رضا رو بهتون تبريك ميگم
در ضمن من با پست جديد به روزم

ترانه گفت...

سلام
خوبی؟
ترانه واژه با 2 تا کلیپ از کنسرت بنیامین به روز شد.
مطمئنم که جایی این 2 تا کلیپ رو ندبدید.
منتظر نظراتتون هستم.[لبخند][گل]

بهارک - ترانه واژه گفت...

سلام:
من تا الان نظرات و نخونده بودم!!!
اما الان با نظرات یک دوست ، سدا و پیمان موافقم مخصوصا" پیمان...و همه ی گفتنی ها رو دوستان گفتن و تکرارش جایز نیست...
در مورد تحلیل اشعار 88 هم بحث جالبی هست و می تونه به من خیلی کمک کنه چون من 3 ساله که از ادبیات به طور کلی فاصله گرفتم...
اما بر میگردم به بحث اصلی این پست و صحبت پیمان که گفتی این موضوع توسط بنیامین و دست اندرکاران مورد تحلیل قرار بگیره،اگه این کار واقعا" انجام بشه میتونه اتفاق های خوبی به همراه داشته باشه...چون اگه بنیامین این فید بک رو از ما (به عنوان مخاطب و حالا یا طرفدار) نگیره از کی بگیره؟!پس این صحبت ها میتونه مفید باشه...
در مورد آلبوم حس هم باید بگم بعد از چند بار تو ماشین گوش دادن امروز تو خونه دقیق تر گوش دادم متوجه تغییر و تحول تو تنظیم نیما وارسته شدم...
یه چیزی هم در مورد نیما بگم...اگه اشتباه نکنم قبل از انتشار 85 نیما به عنوان نوازنده مهمان ویلن در کنسرت های خارج از ایران گروه آریان همنوازی میکرد با گروه...
ببخشید خیلی طولانی شد...
با آرزوی موفقیت برای بنیامین بهادری عزیز و بنیامینی ها...

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز بهارک :
بله درسته ، به عنوان نوازنده ی ویولون در کنسرت های خارجی گروه آریان در نبود سیامک خواهانی نیما وارسته نوازنده بود !
و البته یکی از بهترین صدابرداران در استودیو اولین خانه ی هنر هم بود.
موفق باشید.

پگاه گفت...

سلام پيمان جان
من با دو پست جديد در هر دو وبم منتظر نظراتت هستم
خوشحال ميشم كه سر بزنى
با ارزوى موفقيت

پگاه گفت...

سلام
راستى يادم رفت كه بگم شما تو وب جديدم لينك شديد
ميبخشيد كه يه خرده دير شد به خدا همه رو همين الان لينكيدم.

YEK DOOST گفت...

نظر شصتم!
________

سلام
امیدوارم خوب باشید

به نظر شما منظور از" رفیقا" در "رفیقا میگن" ،رفیقا یعنی همون"رفقا ی فیزیکی یا " دوستان واقعی" هست ؟؟
یا آن بخش وراج ذهن مون یا همان" chatter box" که ادم را گاهی با زمزمه های پرهیاهوش دیوانه میکنه و خیلی وقت ها هم وسواس بیخودی داره و اصلا درست نمیگه؟؟؟.....من خودم فکر میکنم بیشتر دومی هست
راستش من در مورد البوم 88 اصلا فکر نمی کنم یک کشش و عشق خیالی باشه فکر میکنم مثل یک دفترچه خاطرات هست که خیلی دقیق و کامله و و قایع نگاری کرده......کما اینکه خود بنیامین هم گفته !

؟؟؟
؟؟؟

من فکر کنم" رفیقا" در رفیقا میگن درگیرهای درونی با بخش وراج ذهنی هست که هر وقت میخوای کاری کنی یا تغییری ایجاد کنی یا...به کار می افته و پر از تردید و شک هستش و انقدر مثل سوزن گرامافون زوی صفحه شکسته ،یک چیزی را تکرار میکنه که ادم از دستش به جنون می رسه...
ولی نمی دونم چرا بنیامین به ان اسم " رفیقا" را داده؟!شاید چون در لباس یک رفیق و دلسوز ظاهر میشه و اینطور ماهیت اصلی ان پنهان می مونه!
نه؟؟؟

PeMi گفت...

پاسخ دوست عزیز پگاه :
ممنون از شما پگاه خانوم .

پاسخ دوست عزیز یک دوست :
میدونی به نظر من هم با توجه به دفترچه ای که در پک ویژه ی آلبوم موجود هست من هم فکر می کنم که یه حالت صحبت خود عاشق با خودش هست ،،اما از طرفی توی قطعه ی من لعنتی چون از صدای کسی جز بنیامین استفاده شده احساس میشه که منظور از رفیقا ، رفیقای فیزیکی هستش.. اما هر دو برداشت رو میتونیم داشته باشیم.

YEK DOOST گفت...

خیلی ممنونم از جواب تون اقای پیمان


در مورد ان صدای ثانویه در من
لعنتی، فکر می کنم ان هم می تونه یک بخش دیگه از روان اش باشه که فقط شب در حین خواب( یعنی زمانی که ذهن اگاه به خواب میره) می تونه با او ارتباط برقرار کنه
.....دقیق نمیشه گفت پر از ابهامه

بهارک-ترانه واژه گفت...

سلام:
در مورد نظرهای آخر یک دوست عزیز:
من هم فکر می کنم هر دو برداشت درست باشه ، اگه به صورت ساده و سطحی نگاه کنی میشه همون رفیقای فیزیکی (البته تو اجرای کیش یه بار بنیامین گفت:"دیدی وقتی یه چیزی میشه دوستات میگن ولش کن ، درست میشه...راس میگن دوستای خوبین و دلسوزیت و میکنن" بعدش رفیقا میگن و شروع کرد و به تک تک اعضای گروه نگاه میکرد-البته شاید عین جمله ی بنیامین نباشه اما همین مفهوم و داشت جمله هاش)
اما اگه بخواهی عمیق نگاه کنی میشه گفت گفتگوی والد نکوهشگر(سرزنشگر)با والد حامی هست که هی میخواد نکوهشگره اذیت کنه و حامی دلسوزی البته بخش کودک آسیب پذیر هم خیلی پررنگ خودشو نشون میده وقتی میگه نمیتونم...و...(در واقع آسیب دیده و حالا شاکی شده و نیاز به حمایت داره اما نه از نوع اینکه بگی بی خیال شو بلکه از این نظر که والد حامی خودشو جای اون معشوقه بذاره و حمایتش کنه.)
در مورد من لعنتی هم همون والد سرزنشگر هست که به صورت موزیانه هی وارد میشه و ذهن هشیار یه جورایی می خواد بپذیره اما ذهن نیمه هشیار که معمولا در خواب یا وقتایی که ذهن آرومه به کار میافته و تو میتونی ببینیش به این موضوع(دیدار دوباره معشوق)خوش بینه...
با توجه به اطلاعاتی که در مورد والد،بالغ،کودک و ذهن هشیار و نیمه هشیار داشتم نوشتم...ببخشید خیلی طولانی شد...

YEK DOOST گفت...

مرسی بهارک عزیز که جوابی که نوشتید
در البوم 85 که احساساتش بی شک و( هزار در صد !)کودک هست اما نه کودک طبیعی بلکه کودک تطبیق شونده
در البوم 88 هم نظر من همین است
کلا من که بنیامین را از نزدیک نمی شناسم ولی انطور که از رفتار هایش معلوم هست او کودک تطبیق شونده است


خوشحالم بالاخره یک نفر را پیدا کردم تا چند تا سوالم را بپرسم.تا حالا همه یا طفره رفتند یا گفتند نمی دانیم ولی خوشحال میشم نظر شما را بدونم:

_____________________>کلا معنی و ماجرای 88 چیه؟
اینطور که شما گفتید یعنی کودکش با والد درگیری ها پیدا می کنه .اما به عقیده من در اخر ،تراک اخر، نشان دهنده شکست کودک و تسلیم شدنش هست که طبق تعریف شما می شود به همان والدش.....در اخر والد می برد و دیدید که چطور کودکش دچار سردرگمی می شود؟!(برو بیا..بشین پاشو...و بیا با من بمیر)......
من واقعا نمی فهمم(خیلی دلم میخواهد یک نفر من را روشن کند امیدوارم شما باشید) که اخرش یعنی شکست او ؟پس چرا لقب اقای دوستت دارم را گرفته یا به عنوان کسی که از عشق حرف می زند، وقتی که می بینیم که در اخر چه می شود؟!(طبق تفسیر شما که والد را می بینید پس نتیجه می شود >خورد شدن کودک او و احساساتش در مقابل والد<.یعنی یک give up کامل کامل کامل...این برای من مفهومی نداره.....و اگر هم واقعا اینطوره پس دیگه دلیلی نداره از عشقش بخونه چون در اخر البوم 88 همه چیز تمام شده است...باید رسما اعلام کنه دیگه حرفی برای گفتن نداره....مثلا ان سطری که اقای پیمان در همین و بلاگ نوشتند که مربوط میشود به تک اهنگی که قرار بیاید که میگوید:" رفیقا میگن دیگه دوسم نداری....رفیقا میگن میری و تنها میزاری" دیگه هیچ موضوعیتی نداره

می دونی بهارک جان این البوم اینقدر ابهام و نقطه تاریک و کور داره که ادم هر چی بیشتر فکر کنه گیج تر میشه.نمیفهمم معنی اش انقئر پیچیده است که من نمیفهمم یا واقعا اصلا معنی درست و عمیقی نداره و همینطور الکی یه مشت حرف را گذاشتن کنار هم؟؟؟...من اول ها برای یک مدت فکر می کردم داره از دوتا عشق موازی یا/و ممتد صحبت می کنه !!!ا(گر درنظر بگیرید که داره از تجربیات عشقی خودش حرف می زنه و به البوم به ترتیب به صورت داستانی گوش کنید )حتی دو تا عشق هم می تونه باشه البته به عقیده من!

خوشحال میشم تفسیر شما را بشنوم.من که سر درنیاوردم!
خیلی ممنونم عزیزم.

YEK DOOST گفت...

بهارک جان
در مورد من لعنتی هم اگه از دیدگاه تحلیل متقابل نگاهش کنیم
"دوباره خوابشو ديدم ، من لعنتي دوباره
من هنوز عاشقم اي واي ، با يه قلب تيکه پاره"...این قسمت را کودک میگه ولی کودک از دیدن خواب او/معشوقه وحشت کرده.ارزو میکنه که ای کاش ندیده بود و متوجه میشه که انطور که خودش فکر میکرده که معشوقه را فراموش کرده, نیست و در واقع این عشق هنوز زنده هست.حتی به خودش میگه من لعنتی .این نشانه این هست که که انگار عشقش شده وبال گردنش که حتی به خودش لعنت هم میکنه!

و اما قسمت دوم صدای دوم:"چقده خواب مي بيني مرد ، ديگه بسه
بيا از عاشقي برگرد ، ديگه بسه
اون تو رو فراموشت کرد ، ديگه بسه"
این یکی والده.عباراتش هم گویا هست مثلا میگه (دیگه بسه!)....فرمان میده...نکوهش میکنه (چقده خواب می بینی مرد)..حالا چرا به کودک او میگه "مرد"؟چون انگار می خواد او را شرمنده کنه که داره بچه گانه رفتار می کنه و میخواد بگه تو دیگه بچه نیستی تو بزرگ شدی. شدی یک مرد! یعنی همانطور که در اجتماع ما برای خجالت زده کردن یک پسر بچه و در و اقع او را مجبور به اطاعت کردن از قوانین بزرگتر ها و بیرون کشیدنش از عالم کودکی استفاده میکنند!

در مورد این اهنگ, من خیلی این اهنگ را دوست دارم....چون واقعا طبیعی ساخته شده.خودم دقیقا همین تجربه را داشتم(البته قسمت اول را فقط)..قسمت دوم را نه تجربه اش را نداشتم.....شاید چون کودک من، کودک طبیعی هست و کودک تطبیق شونده نیست.
و دقیقا حس می کنم ...همان حال و هوا و حسی را داره که نیمه شب پیدا میکردم و قتی از چنین خواب هایی می پریدم.مخصوصا بار اول.همین بود ...فقط موندم یعنی حیرت زده هستم چطور اینقدر خوب و دقیق این حس و حال را در این اهنگ کپچر کردند؟؟؟بخاطر این و خیلی چیز های دیگه میگم که یک داستان واقعی را دارند تعریف می کنند...من که باور نمیکنم خیالی باشه.غیر ممکنه.چطور کسی که خودش چنین خوابی را ندیده میتونه اینقدر خوب و دقیق این جو را ایجاد کنه که در این اهنگ هست؟؟؟؟هیچ جوری نمیشه!

مرسی

YEK DOOST گفت...

راستی بهارک جان یه مطلب مهم را از قلم انداختم....من دیگه نگفتم" من لعنتی"....وقتی بنیامین اینجا میگه "من لعنتی دوباره!".این خودش گویای این هست که کودک تطبیق شونده هست!این هم یک نشانه دیگه!

بهارک - ترانه واژه گفت...

سلام یک دوست جان:
من هم خیلی خوشحالم که یه دوستی پیدا کردم که راجع به این موضوع جذاب (از نظر من) بتونم باهاش گفتگو کنم...
بله با این موافقم که آلبوم 85 کاملا" کودک هست(کلا" احساس از بخش کودک ما آدم هاست و این بخش در وجود بنیامین جان بسیار قوی و پررنگ هست-با توجه به بیان حسی ای مه داره و اجراهایی که از ایشون دیدم)
در مورد تراک آخر (تموم شد) کودک دچار سردرگمی شده اما در آخر پیروز میشه،چرا؟! چون میگه "بیا تو هم با من بمیر..." یعنی در نهایت تصمیم قاطع گرفته و اعلامش کرده.واسه همین من میگم این پایان ماجرا نیست...
بنیامین همیشه از عشق خونده و یه جورایی سمبل عشق شناخته شده و این عشقه به تعبیر من هنوز ادامه داره و عاشق (بنیامین) هنوز خوشبینانه به این عشق مینگره...واسه همین لقب " آقای دوست دارم" رو به خودش اختصاص داده!!!
در مورد اون تک بیتی که پیمان گذاشته بود باید صبر کرد و دید کل آهنگ(کلام) چی بوده؟!واسه قضاوت به نظر من هنوز زوده...
کلا" آلبوم 88 خیلی پر مفهومه و البته یه جاهایی هم گیج کننده واسه من که اینجوری بوده...میدونی یک دوست جان من خودم در مورد خودم راحت تر میتونم تحلیل کنم که کدام بخش وجودم هست و جریان از چه قراره اما در مورد دیگران سخته برام چون من تقریبا" 1 سال ، 1سال و نیمه که این ارتباطات و بخش کودک درونم رو شناختم و دارم روش کار میکنم.واسه همین ممکنه یه جاهایی اشتباه کنم.
در مورد داستان بودن آلبوم 88 باید بگم که من این برداشت رو دارم که بنیامین مثل راوی یک داستان داره ماجرایی رو تعریف میکنه که خود راوی اول شخص داستان هست و صرفا" تجربیاتی در مورد شیرینی عشق و بعدش غم جدایی معشوق و ناگواریهاش و امید به دیدار دوباره ی معشوق میگه.

---------------------------

در مورد من لعنتی:
من فکر میکنم جمله ی "من لعنتی" رو کودک سازگار (مطیع) که حالا به خوش اومده و ترسیده و نگران آینده ی ماجراست که چی میشه؟! میگه...بقیه اش رو باهات کاملا" موافقم...
راستی اگه دوست داشتی آی دی خودتو برام خصوصی تو وب ترانه واژه بذار تا بیشتر بحث کنیم...www.taranvazh.blogfa.com

YEK DOOST گفت...

سلام بهارک جان
مرسی از جوابت
اما عزیزم در تحلیل متقابل تصمیم به جنون یا تصمیم به مرگ هر دو یعنی تسلیم شدن و نابودی .یعنی نهایت عجز...حتی تصمیم به مرگ در طفولیت هم اتفاق می افته وقتی یه کودک به اندازه کافی نوازش دریافت نمی کنه........اینجا اثری از بالغ نمی بینم.یعنی کلا در کارهای بنیامین بالغ غائب هست.همیشه والد هست که افتاده به جان کودک بیچاره و کودک در اخر تصمیم به مرگ خودش میگیره مثل همان عاشقی که تصمیم گرفت در دریا خودش را غرق کنه در البوم 85....اگر اینجا بالغ وجود داشت و به صحنه می امد مسلما نتیجه این نبود یعنی تنها راه چاره مرگ باشه و راه بهتری پیدا میشد و یا حداقل کودک به سرنوشت خودش رضایت میداد...در اهنک تموم شد/تراک اخر هم به علت فشارهای والد از یک طرف و عدم دریافت نوازش از سوی معشوقه از طرف دیگه زندگی براش جهنم میشه که تصمیم به مرگ گرفته. البته این حرفت درسته که اعلام میکنه دوست داره با معشوق بمیره.مرسی از این نکته جالب که گفتی!

بعد من فقط موضع کودک تطبیق یافته را میبینم.کلا همیشه از ان موضع حس می کنه حرف می زنه واکنش نشون میده تصمیم میگیره


من هم خیلی تمایل دارم که این گفتمان ها را ادامه بدیم چون موضوع مورد علاقه من هم هست و من خیلی علاقه مند به مبحث تحلیل متقابل هستم.در اولین فرصت میام.خیلی ممنونم


باز هم از نظرهات تشکر می کنم